Lingerie Ohlala bevindt zich in Lendelede. We zijn daar een paar jaar geleden terechtgekomen voor mama en ik wou hun service ook wel eens beleven.
Sommige mensen gaan graag lingerie shoppen, ik behoor tot de categorie die dit liever uitstelt. Echter komt er van het uitstellen wel geen afstel. Het moet gewoon eens in mijn schik zitten, anders kom ik toch zonder iets buiten. Zo gezegd zo gedaan, die zaterdag zat het in mijn schik en paste het in de planning en zo zijn we naar Lendelede gereden. Ja, ik weet het, het ligt niet bij de deur… Maar toch… Het vertrouwen in de verkoopsters moet er ook zijn, dus ga ik zeker niet in iedere winkel bh’s gaan shoppen.
Dus wat hadden we nodig? Een goedzittende en mooie bh 🙂 Het klinkt moeilijk rijmbaar, maar er zijn wel merken die zich daarin specialiseren blijkbaar. Toen we toekwamen namen we een behamaatje, dat is een toestelletje die je volgnr bepaald. Voor de kleinste was dit een leuk iets. Het is eigenlijk een elektronisch volgnummer. Wanneer het jouw beurt is, dan begint dat ding te trillen. Kleine meid zorgde ervoor terwijl we rondsnuffelden tussen het ondergoed voor haar. Enja hoor, voor haar hadden we direct wat we zochten. 🙂 Dus dat was al 1x win voor de kleinste. Toen het dingetje begon te trillen gaven we het af aan de verkoopster en deze begroette ons hartelijk. Ze stelde voor om eerst de maat te bepalen zodat we konden starten bij het begin. Zo gezegd zo gedaan. De maat bepaalt en het eerste pasmodel was al een winner. Dat ging vlot. Ondertussen had Jeroen al een koffie aangeboden gekregen, de mannenservice. 😉
Na de eerste pasbeurt kwam de verkoopster af met een hele stapel bh’s. Allemaal even kleurrijk en mooi. Ik heb ze allemaal 1 voor 1 gepast en al een eerste selectie gemaakt. De eerste selectie bestond uit, het past niet zoals ik het wil en/of de kleur/model staat me niet aan. Mijn motto is: als je je er niet goed in voelt, laat het dan in de winkel. Anders wordt de kast terug bijgevuld en dan is het echt wel weggesmeten geld. Ondertussen was kleine meid aan het helpen keuren. Ja, ze heeft ook haar eigen smaak en die zit eigenlijk best wel goed. 🙂 Bij iedere pas controleerde de verkoopster ook of deze echt wel goed zat of niet en wat niet goed zat gaf ze in een andere maat als ik de kleur of het model de moeite vond om mee door te gaan. Hieraan is het wel te merken waarom ze de award van beste paskamerservice gekregen hebben. 🙂
Na de eerste pasronde kwam het moeilijkste, beslissen wat er mee naar huis ging. Aangezien er nog wel een aantal in de selectie zaten heb ik besloten om er ineens 2 mee te nemen. Ik ga niet iedere maand langs een lingeriewinkel 😉 Na veel wikken en wegen ben ik er toch uitgeraakt. Aja, want anders zou deze blog niet tot stand gekomen zijn. 😉
Het werden er 2 van het merk Prima Donna. Dit merk is Belgisch. Wist je dat een bh bij hun 18 maanden ontwikkeling vergt? Deze worden gepast op en door echte mensen. Wanneer zij een opmerking hebben wordt dit aangepast. Pas wanneer het model goed zit, wordt het opgenomen in de collectie en gaat het in productie.
Bij het afronden van de aankoop krijg je er een mooi stevig tasje bij. Een extra service van de zaak. Zo zijn ze mooi opgeborgen tijdens de rit huiswaarts. Kleine meid kreeg ook een Ohlala-snoepje 😉 Het concept van de winkel en de service zit echt heel goed in elkaar.
Ze hebben ook een afdeling Ohlala Plus. Dit is voor mensen die een borstamputatie gehad hebben, borstprotheses hebben, … Dit is een gedeelte voor mensen met speciale behoeften qua lingerie. Dit bevindt zich op de eerste verdieping en is zowel met de trap als de lift bereikbaar. Voor deze afdeling kan er ook een afspraak gemaakt worden en de service is zeer persoonlijk en afgeschermd van de andere klanten. Een dikke duim omhoog voor deze service in een moeilijke levensperiode!
De aankoop werd volledig zelf betaald, geen sponsoring. De afbeeldingen komen van de website van Prima Donna.