Vandaag is het moedertjesdag of mamadag. Ik vind moedertjesdag eigenlijk niet zo mooi qua naam, Kleine meid mag me dan ook geen moeder noemen. Ik ben haar mama en wij gaan dus voor mamadag. Dat klinkt toch mooier? Minder boertig en minder plat.
De afgelopen maand kreeg je van heel veel winkels, zowel online als offline, promoties op allerhande producten. Dat gaat van ontbijten tot een lekkere geurkaars tot één of ander elektrisch toestel om God weet wat mee te doen. Ik begrijp dit marketing wel, maar ik vind ze eigenlijk lastig.
Mamadag heeft voor mij 2 kanten.
- Ik ben zelf mama van Kleine meid en ik ben dit met heel mijn hart. Ik heb voor haar heel veel over, om maar niet te zeggen alles. Ik hoop dat ze dat ook goed weet en begrijpt. Ik hoop dat Kleine meid goed weet dat ik altijd voor haar wil klaarstaan en dat ze altijd bij mij terecht kan met haar grote en kleine probleempjes.
- Ik ben zelf de dochter van mijn eigen mama. Mijn mama… Mijn mama die er enkel nog is in onze gedachten. Maar mijn mama blijft een grote rol spelen. Zij heeft mij heel veel bijgeleerd, zij stond altijd voor me klaar met haar goede raad! Dankjewel!!!
Van alle reclames die je ziet, gaat het telkens over geschenken die je kunt geven aan mama’s die leven, maar wat met een mama die niet meer leeft? Je kunt haar toch geen boeket bloemen cadeau doen? Of één of ander elektrisch toestel? Op dat vlak vind ik dat de huidige reclamewereld nog te kort schiet. Waarom worden onze dierbare overleden mama’s niet evenveel gevierd als de nog levende mama’s?
Ik hoop dat de mamadag van 2021 een leukere wordt dan deze van 2020!
Bij deze wil ik alle mama’s op heel deze wereldbol een deugddoend schouderklopje geven, ‘jullie zijn keigoed bezig!’ Gelukkige mamadag!
Er werd niets gesponsord in dit bericht.