• Home
  • De huisbibliotheek
  • Over Keikopjes
  • Contact
Keikopjes
Menu
  • Home
  • De huisbibliotheek
  • Over Keikopjes
  • Contact
Home  /  Keikopjes • Life • Lijstjes  /  De unsuccessful adulting tag
De unsuccessful adulting tag

De unsuccessful adulting tag

28 oktober 2022 Keikopjes, Life, Lijstjes adulting, onsuccesvolle volwassenen tag, tag, unsuccessful, unsuccessful adultig tag Reageren

Jeroen vond deze ‘unsuccessful adulting tag’ bij LeveLieze en vond het wel iets voor eens op deze blog te plaatsen.

Het is soms, toch wel niet eenvoudig om altijd volwassen te zijn en aan iedereen zijn verwachtingen te voldoen, soms is het ook eens leuk om lekker onvolwassen te doen. Of gedragen jullie zich altijd volwassen? Heb je dan geen keisaai leven?

Deze tag brengt wel wat inzichten met zich mee, lees je eventjes mee?

Over hoe onvolwassen ik soms nog ben dus:

Wat is het meest onvolwassen eten dat je de afgelopen week gegeten hebt?

Ik denk dat dat toast moet zijn? Gewoon een toast in de broodrooster, beetje boter erop en mjam. Zowel de dochter als ik kunnen daar af en toe van genieten. Maar is dat onvolwassen? Wat is onvolwassen eten eigenlijk? Misschien een uitdeelzakje wormensnoepjes of een warme chocomelk? Dat is ook de revue gepasseerd en die snoep is hoogst uitzonderlijk bij ons.

Hoe vaak ga je voor 22u naar bed?

Ik denk dat ik het afgelopen jaar nog geen enkele dag voor 22u00 in mijn bed gezeten heb. Dat is echt wel heel vroeg hoor.
Voor 22u00 gaan slapen, dat is iets voor als je ziek bent of als je de volgende ochtend heel vroeg vertrekt op verlof. Beide zijn dit jaar niet voorgevallen, dus was er geen reden om voor 22u00 te gaan slapen 😉

Wat is het laatste kinderprogramma dat je hebt gekeken?

Kingsize live, maar dan niet zo live. Kleine meid ziet dat programma graag en deze week had ze dat opgezet op een moment dat ik eens heel even in de zetel zat niets te doen. Beter dit dan altijd die YouTube.

Wat is het laatste dat je bent vergeten?

Het teruggeven van de identiteitskaart van mijn vriend. Ik was met papa naar het containerpark geweest en de afspraak stond op Jeroen zijn naam, dus had ik zijn pas nodig. In het terugrijden heb ik die snel in mijn handtas gezwierd, dan kon ik die al niet verliezen. En zo zat hij er 5 dagen later nog steeds in. *oeps*

Ben je wel eens in je pyjama naar buiten geweest?

Ja! Afgelopen week zelfs nog toen het alarm bij de buren ‘s avonds laat stond af te gaan. In pyjama, pirewaar (kamerjas) en op savatten 😉

Wat is je meest ranzige gewoonte?

Een gewoonte zou je het niet echt kunnen noemen, maar soms is het gewoon echt eens nodig om grondige ‘boorwerken’ te verrichten aan de neus. Met gewoon snuiten komt niet altijd alles eruit en als het nu eenmaal niet goed zit en niet lukt… Dan kun je toch beter zelf even peuteren? Wie doet dit nu niet?

Hoeveel enkele sokken heb je in je kast/la liggen?

Enkele? Moest ik die al hebben, dan doe ik die nooit in de kast of schuif hoor… ik loop namelijk op 2 benen, met voeten aan, en wat ben je dan met 1 sok in de schuif? Niets, toch?
Wij hebben ook een speciaal machine, die heeft tot nu toe geen sokken opgegeten. Flink hé. Als je dat ook wil, dan kun je best eens zien in het schap van de wasmachines van een tv-merk 😉 (Die spelen ook nog muziekskes zelfs)

Welke lelijke emoji gebruik jij wel eens?

Die met zijn ontplofte hersenpan, die trekt echt op niets. Maar ik gebruik die toch wel geregeld eens, vooral als ik zoiets voor heb van ‘mor allé, dat is nu nog maar 20x gezegd en toch…’ of ‘hebben ze nu niet meer verstand in hun hoofd’? Dus eigenlijk uit pure frustratie en daar hoort nu eenmaal een lelijke emoji bij 😉

Wat is je meest nederige eigenschap?

Ik ben niet graag nederig, maar door sommige gebeurtenissen zou je dat wel worden. Al is het maar om mezelf wat te sparen. Ik probeer er wel voor te zorgen dat de nederigheid niet de bovenhand haalt en dat er daardoor boven mijn hoofd gedanst wordt. Het is wat zoeken naar een balans en dat zowel per situatie als per persoon.
Zal ik ooit volledig nederig worden? Nee, absoluut niet.

Wanneer is voor het laatst eten dat je kookte mislukt?

Volgens de dochter was dat een hello fresh maaltijd van deze week. Ze zag er gezond uit, maar de smaak ontbrak toch wel en de instructies werden stap voor stap gevolgd. Ik had toch al betere dingen gegeten. Conclusie: da’s al eentje die we niet meer bestellen daar. 🙂

Wat was de laatste rekening die je ‘verstopte’?

Ik verstop eigenlijk geen rekeningen. Ik geef mijn eigen geld uit aan wat ik zelf wil en dat is altijd wel goed doordacht. Ik ben eigenlijk nog nooit zo’n impulsieve koper geweest en dan hoef je ook niet echt de rekeningen te verstoppen.

Wil jij deze tag overnemen? Doe gerust, maar plaats je, bij jou tag, een linkje terug naar mijn blog? Dankjewel!


Deze blog is niet gesponsord.
Foto door Ioana Motoc op Pexels

Vind ik leuk:

Vind-ik-leuk Aan het laden...
Stephanie

Stephanie, mama van Yentl, vriendin van Jeroen. Werkend bij de grootste mobiliteitsvereniging van het land. Een Keikopje in't Waasland!

Abonneer
Laat het weten als er
guest

guest

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Over Keikopjes!

Keikopjes is de persoonlijke blog van Stephanie. Ik ben een echte Keikop die ondertussen, via een omzwerving van enkele jaren in het Antwerpse, beland is in het Waasland.

Lees meer

Recente reacties

  • Mitchel op Boek: Een zomer om van te dromen van Holly Martin
  • Evi op De kleine en grote gelukjes van november, wat zijn die van jou?
  • Evi op De kleine en grote gelukjes van oktober, wat zijn die van jou?
  • Stephanie op Boek: Princess (1/3) Zwaartekracht van Olivia Lewis
  • Mitchel op Boek: Princess (1/3) Zwaartekracht van Olivia Lewis

Zoek je iets

Follow my blog with Bloglovin
© Copyright 2016- Keikopjes.be door Stephanie. Ondersteund door Lawaaimakers
Privacybeleid - Cookies
Keikopjes
Beheer cookie toestemming
We gebruiken technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. We doen dit met als doel om de beste ervaring te bieden en om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen we gegevens zoals bladeren gedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
  • Beheer opties
  • Beheer diensten
  • Beheer {vendor_count} leveranciers
  • Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
  • {title}
  • {title}
  • {title}
%d